Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю

Т. Шевченко. Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі («У нашім раї на землі…»). Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю


Тема: «Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі( « У нашім  раї на землі…»). Наскрізний ліризм творів Т.Г.Шевченка про жіночу долю».


Мета: формувати компетентності : предметні – ідейно – художній аналіз, навички виразного читання;  ключові : навички пізнавальної діяльності – комунікативну, навички толерантного ставлення до думок інших; загальнокультурну – розвиток образного мислення; громадську – виховання  шанобливого ставлення до жінки – матері.

   
 Шевченко завжди захоплювався красою жінки, уболівав за її долю, мріяв бачити щасливою. А це бажання було за тих часів майже нездійсненне! Поет згадує свою матір, яку дуже рано «нужда та праця» поклали в могилу, свою няньку – сестру Катерину, яка практично довіку залишалася в кріпачках, сусідку Оксану, що підтримувала його у важкі хвилини( згадайте вірш « Мені тринадцятий минало…» ), але сама стала жертвою розпусника. Тому  так багато в Шевченка творів про жінок і зображує він їх і в романтичному стилі, і в реалістичному, і в символічно-узагальненому. Ось про це ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці..
III. Актуалізація опорних знань.
Завдання №1.                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Вірш «У нашім раї на землі» Т. Г. Шевченка прочитати якомога краще. Учні вдома мали зняти свій виступ на камеру, а на уроці конкурс на відео(багаторазове прослуховування лише збагатить, лише слід у пам’яті).
Завдання №2.                                                                                                                                                                                                                                                                                   - А тепер трохи арифметики (відповіді запишемо)
          Скільки років прожив Шевченко?
          Скільки був кріпаком? 
          Був у засланні?
         Прожив в Україні років, ще 3 роки провів в окремих поїздках. 
  • Хто зображений?
  • Про що розкаже картина?
  • Які почуття передає?
  • Що відчував художник, коли малював? 
  • До якої поезії можна «прикріпити» малюнок………….
            Учні  отримали малюнки, обговорюють у групах побачене, записують індивідуальні твердження, по черзі презентують їх у команді. Потім разом працюють над спільним  командним твердженням, з яким вони готові поділитися більше, ніж з власним.









  1. Ідейно-художній аналіз поезії « У нашім раї на землі».     
          Тема( про що?): написати
          Ідея(для чого?): написати
          Композиція (побудова): написати
         Художні засоби.               
  • Поєднайте  художні засоби, вжиті у вірші, з їх визначенням
                        Епітети
у нашім раї на землі; мати молодая
                      Метафора
у нашім раї;
                    Порівняння
Нічого кращого немає, як тая мати молодая
                    Пестливі слова
дитяточком  малим;

              Опрацювати сторінки 222-228

                                                                                                                                                                                                                        

Немає коментарів:

Дописати коментар

I)