Т. Шевченко. Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі («У нашім раї на землі…»). Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю
Тема: «Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі( « У нашім раї на землі…»). Наскрізний ліризм творів Т.Г.Шевченка про жіночу долю».
Мета: формувати компетентності : предметні – ідейно – художній аналіз, навички виразного читання; ключові : навички пізнавальної діяльності – комунікативну, навички толерантного ставлення до думок інших; загальнокультурну – розвиток образного мислення; громадську – виховання шанобливого ставлення до жінки – матері.
Шевченко завжди захоплювався красою жінки, уболівав за її долю, мріяв бачити щасливою. А це бажання було за тих часів майже нездійсненне! Поет згадує свою матір, яку дуже рано «нужда та праця» поклали в могилу, свою няньку – сестру Катерину, яка практично довіку залишалася в кріпачках, сусідку Оксану, що підтримувала його у важкі хвилини( згадайте вірш « Мені тринадцятий минало…» ), але сама стала жертвою розпусника. Тому так багато в Шевченка творів про жінок і зображує він їх і в романтичному стилі, і в реалістичному, і в символічно-узагальненому. Ось про це ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці..
III. Актуалізація опорних знань.
Завдання №1. Вірш «У нашім раї на землі» Т. Г. Шевченка прочитати якомога краще. Учні вдома мали зняти свій виступ на камеру, а на уроці конкурс на відео(багаторазове прослуховування лише збагатить, лише слід у пам’яті).
Завдання №2. - А тепер трохи арифметики (відповіді запишемо)
Скільки років прожив Шевченко?
Скільки був кріпаком?
Був у засланні?
Прожив в Україні років, ще 3 роки провів в окремих поїздках.
- Хто зображений?
- Про що розкаже картина?
- Які почуття передає?
- Що відчував художник, коли малював?
- До якої поезії можна «прикріпити» малюнок………….
Учні отримали малюнки, обговорюють у групах побачене, записують індивідуальні твердження, по черзі презентують їх у команді. Потім разом працюють над спільним командним твердженням, з яким вони готові поділитися більше, ніж з власним.
- Ідейно-художній аналіз поезії « У нашім раї на землі».
Тема( про що?): написати
Ідея(для чого?): написати
Композиція (побудова): написати
Художні засоби.
- Поєднайте художні засоби, вжиті у вірші, з їх визначенням
Опрацювати сторінки 222-228
Немає коментарів:
Дописати коментар