Ліна Костенко. «Маруся Чурай». Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини


  Мета:  допомогти учням осмислити проблеми та ідеї твору, з’ясувати їхні багатство й глибину, естетичну привабливість; розвивати навички виділення елементів композиції, сюжету, характеризування образів, їх порівняння; поглиблювати вміння висловлювати власне ставлення до вчинків, морального вибору героїв; виховувати тверді моральні переконання, повагу до мистецтва та митців.


Перегляньте відео:



—  Розкажіть про історичні події, що відбувалися в Україні в період життя Марусі Чурай.
—  Як, на вашу думку, вони впливали на становлення духовного світу дівчини?
—  Чи можна сказати, що Маруся стояла осторонь визвольних змагань свого народу, адже вона не бере участі у війні?
—  У чому виявляється її суспільна активність?
—  Знайдіть  у  тексті  твору  виступ  Івана  Іскри  перед  суддями  на захист Марусі  та універсал Богдана Хмельницького аналогічного змісту.
—  Як сама Маруся Чурай бачить місце людини в житті свого народу?
—  Визначте  громадянську  позицію  тих  героїв,  діяльність  яких вона схвалює, і тих, чию поведінку вважає аморальною.
—  Як  героїня  реагує  на  ті  криваві  події,  що  принесли  горе  на рідну землю? Пригадайте її роздуми та емоції при вигляді зруйнованих сіл,  сплюндрованого  Києва,  втікачів  з  Волині,  що  вмирають  з  голоду.

—  Чи залишилася б у пам’яті стількох поколінь Маруся Чурай, якби вона стояла осторонь життя свого народу, його боротьби за волю і державність?

Опрацюйте 216 сторінку підручника.
Підготуйте цитати для характеристики образу Марусі Чурай.

Пройдіть тестування: join.naurok.ua
Код доступу: 878191

Немає коментарів:

Дописати коментар

I)