Контрольне есе


Мета: навчити учнів самостійно добирати і систематизувати матеріал відповідно до теми та основної думки висловлення, будувати логічно правильне і композиційно завершене висловлення; формувати вміння й навички вільного використання засобів мови в будь-яких життєвих ситуаціях; розвивати критичне мислення; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати творчі здібності; сприяти осмисленню цінностей життя людини, його наповненості й сенсу.
Уважно прочитайте діалог:
— Прослухайте діалог Брутто Ферро «Рішення класу»:
– Якщо не дозволиш мені це зробити, я не зможу піти до школи! Мені буде соромно. Це дуже важливо, матусю!
Елена вибухнула плач
ем. Це її найефективніша зброя.
– Ох! Роби що хочеш…- пробуркотіла мати, кидаючи ложечку до мийки. – Будеш виглядати, як потвора. Тим гірше для тебе!
У 23 інших сім’ях розігрувалась подібна сцена. Це були діти із другого «Б» классу середньої школи ім. Карла Альберта у Савої. У той день було прийняте важливе рішення. Однак учнів у другому «Б» класі було 25. Справді, лише у двадцять п’ятій сім’ї все виглядало інакше. Елізабета була, наче клубок неспокою. Мама і тато намагалися її підбадьорити. Дівчинка у двадцяте розглядувала себе у дзеркалі.
«Знаю, з мене будуть сміятися. Досить подумати про Марізі, котра мене не любить, і про Паоло, який називав мене ‘вудкою’. Тільки й чекають на це!» По щоках дівчинки покотилися великі солоні сльози. Спробувала вдягти спортивну шапочку, яка була трішки завелика.
Тато спокійно дивився на неї:
– Не бійся, Елізабето. Волоссячко швидко відросте. Ти дуже добре переносиш лікування і за кілька місяців почуватимешся чудово.
– Так, але глянь на мене! – Елізабета у розпачі показала на свою голову, яка рожево поблискувала у дзеркалі.
Лікування мало побороти рак крові, який були виявлено 2 місяці тому, і воно спричинило цілковите випадання волосся.
Мама обіймала її на прощання:
– Тримайся, Елізабето, вони швидко звикнуть, от побачиш!
Дівчинка поправила шапочку, взяла наплічник і вийшла, шморгаючи носом.
Перед дверима 2-Б класу у неї сильно гупало серце. Заплющила очі і увійшла.
Коли відкрила очі, щоб дійти до своєї парти, побачила щось неймовірне. Всі, геть усі однокласники й однокласниці мали на головах шапочки! Усміхаючись, повернулися до неї і, з вигуком: «Привіт, Елізабето!» – зняли шапчини.
Всі мали поголені голови, навіть Марізі, котра так пишалася своїми кучерями. І Паоло, й Елена, і Джанджі, і Франческа… Всі підвелися зі своїх місць і кинулися обіймати дівчинку, яка не знала, сміятися чи плакати, і лише тихенько шепотіла: «Дякую!»
Біля дошки усміхався професор Донаті, який насправді не зголив собі волосся, оскільки був уже геть лисий і голову мав подібну до більярдної кулі.
Висловіть свої думки стосовно таких питань:
  • Як сприйняла мама вибір своєї дочки?
  • Чи можна, на вашу думку, підтримувати людей у такий спосіб?А як вчинили б ви?
  • Чи можна вважати таку підримку класи проявом щастя?
ПАМ’ЯТКА
«Правила написання креативного есе»
  1. Тільки позитивна мова (описувати краще те, що є, а не те, чого немає).
  2. Слова-зв’язки (вони допомагають плавно переходити з однієї частини до іншої).
  3. Різна структура речень. (Читати речення однакової структури нудно. Додайте кілька інверсій. Складіть речення різні завдовжки.)
  4. Зрозумілі слова. (Розумійте значення слів, які ви вживаєте в есе. Ви пишете, щоби вразити змістом, а не словниковим запасом. Вишуканість гарна, але в міру.)
  5. Різні слова (Використовуйте синоніми.)
  6. Лаконічність.
  7. Кожне слово важливе (без повторів; кожне речення має нести унікальний зміст).
  8. Активна життєва позиція.
Складіть есе «Що робить мене щасливим (щасливою)?»

Немає коментарів:

Дописати коментар

I)