Мета: навчити учнів
самостійно добирати і систематизувати матеріал відповідно до теми та основної
думки висловлення, будувати логічно правильне і композиційно завершене висловлення;
формувати вміння й навички вільного використання засобів мови в будь-яких
життєвих ситуаціях; розвивати критичне мислення; збагачувати словниковий запас
школярів; розвивати творчі здібності; сприяти осмисленню цінностей життя
людини, його наповненості й сенсу.
Уважно прочитайте діалог:
— Прослухайте діалог Брутто Ферро «Рішення класу»:
– Якщо не дозволиш мені це
зробити, я не зможу піти до школи! Мені буде соромно. Це дуже важливо, матусю!
Елена вибухнула плач
ем. Це її
найефективніша зброя.
– Ох! Роби що хочеш…-
пробуркотіла мати, кидаючи ложечку до мийки. – Будеш виглядати, як потвора. Тим
гірше для тебе!
У 23 інших сім’ях розігрувалась
подібна сцена. Це були діти із другого «Б» классу середньої школи ім. Карла Альберта
у Савої. У той день було прийняте важливе рішення. Однак учнів у другому «Б»
класі було 25. Справді, лише у двадцять п’ятій сім’ї все виглядало інакше.
Елізабета була, наче клубок неспокою. Мама і тато намагалися її підбадьорити.
Дівчинка у двадцяте розглядувала себе у дзеркалі.
«Знаю, з мене будуть сміятися.
Досить подумати про Марізі, котра мене не любить, і про Паоло, який називав
мене ‘вудкою’. Тільки й чекають на це!» По щоках дівчинки покотилися великі
солоні сльози. Спробувала вдягти спортивну шапочку, яка була трішки завелика.
Тато спокійно дивився на неї:
– Не бійся, Елізабето. Волоссячко
швидко відросте. Ти дуже добре переносиш лікування і за кілька місяців
почуватимешся чудово.
– Так, але глянь на мене! –
Елізабета у розпачі показала на свою голову, яка рожево поблискувала у
дзеркалі.
Лікування мало побороти рак
крові, який були виявлено 2 місяці тому, і воно спричинило цілковите випадання
волосся.
Мама обіймала її на прощання:
– Тримайся, Елізабето, вони
швидко звикнуть, от побачиш!
Дівчинка поправила шапочку, взяла
наплічник і вийшла, шморгаючи носом.
Перед дверима 2-Б класу у неї
сильно гупало серце. Заплющила очі і увійшла.
Коли відкрила очі, щоб дійти до
своєї парти, побачила щось неймовірне. Всі, геть усі однокласники й
однокласниці мали на головах шапочки! Усміхаючись, повернулися до неї і, з
вигуком: «Привіт, Елізабето!» – зняли шапчини.
Всі мали поголені голови, навіть
Марізі, котра так пишалася своїми кучерями. І Паоло, й Елена, і Джанджі, і
Франческа… Всі підвелися зі своїх місць і кинулися обіймати дівчинку, яка не
знала, сміятися чи плакати, і лише тихенько шепотіла: «Дякую!»
Біля дошки усміхався професор
Донаті, який насправді не зголив собі волосся, оскільки був уже геть лисий і
голову мав подібну до більярдної кулі.
— Висловіть свої думки стосовно таких питань:
- Як
сприйняла мама вибір своєї дочки?
- Чи
можна, на вашу думку, підтримувати
людей у такий спосіб?А як вчинили б ви?
- Чи можна вважати таку
підримку класи проявом щастя?
ПАМ’ЯТКА
«Правила
написання креативного есе»
- Тільки
позитивна мова (описувати краще те, що є, а не те, чого немає).
- Слова-зв’язки
(вони допомагають плавно переходити з однієї частини до іншої).
- Різна
структура речень. (Читати речення однакової структури нудно. Додайте
кілька інверсій. Складіть речення різні завдовжки.)
- Зрозумілі
слова. (Розумійте значення слів, які ви вживаєте в есе. Ви пишете, щоби
вразити змістом, а не словниковим запасом. Вишуканість гарна, але в міру.)
- Різні
слова (Використовуйте синоніми.)
- Лаконічність.
- Кожне
слово важливе (без повторів; кожне речення має нести унікальний зміст).
- Активна
життєва позиція.
Немає коментарів:
Дописати коментар